måndag 12 mars 2012

Intelligent telefon

Denna strålande söndag i Stockholm tog maken och jag en promenad utefter Årstaviken. Det började med att vi gick åt motsatt håll mot vad vi tänkt oss och än en gång skyller jag på Navigatorn i min telefon - den leder mig inte rätt eller...

Vi gick utefter Ringvägen. När vi kom till Tantolunden insåg vi att vi gick åt fel håll och svängde till vänster. På så vis kom vi ned till det vatten som på min karta kallas Årstaviken. Här "hittade" vi ett jättefint promenadstråk. Detta vägval blev mycket bättre än det vi tänkt ut själva. Jag börjar nästan tro att jag inte bara har en smart telefon utan även en smart Navigator som väljer de vägar vi bör gå. Hur som helst fick vi en toppenpromenad. Vi följde vägen utefter vattnet ända till Hammarbysjön. Då hade vi gått i en hel timma i snabb takt. Sen svängdevi  upp till Vitabergsparken.

Uppe vid Nytorget satt folk utefter husväggarna och solbadade för (med) fulla muggar (lattemuggar).


Lekparkerna var fullproppade med både ungar och föräldrar - uppenbarligen ett ställe att träffas och umgås över generationsgränserna.
Allt tyder på att det är våren som är på ingång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar