lördag 31 mars 2012

Tidlösa SJ

I går, när vi (stortösen, pojkarna och jag) reste hem till Sundsvall, gick tåget som på räls - ända till Arlanda. Sen tog det stopp. Ett hjul hade gått sönder och tåget kunde inte köra vidare. (Borde man inte ha kollat hjulen innan tåget startade från Stockholm?) Där fick vi och alla andra passagerare stå, sent på kvällen, och vänta och vänta. Först skulle vi få åka vidare efter en halvtimma sen blev det tre kvart, en timma osv. Två timmar senare kom det ett nytt tåg.


Men vi skulle rikligen kompenseras för olägenheten  - vi skulle få gratis kaffe! Tyvärr kunde de inte sträcka sig så långt som till kaffe och smörgås - då skulle smörgåsarna ta slut och de behövdes på lördagens morgontåg! När de sa detta var det någon i restaurangvagnen som ropade "Är vi i Ryssland eller..!" Så illa var det väl ändå inte för barnen blev, när allt kommer omkring, bjudna på var sin liten skumkaramell. Till slut, efter en lång, seg resa, kom vi så fram till Sundsvall - då hade klockan hunnit bli två på natten. Halv tre var vi hemma i bostaden!

Jag funderar lite smått på om jag ska tipsa SJ om mitt bloggnamn och säga att de kan få "kopiera" det och kalla sin hemsida Tidlösa SJ.

3 kommentarer:

  1. Bra inlägg! Det var verkligen jobbigt att sitta där på Arlanda och vänta!
    Joel

    SvaraRadera
  2. Jobbigt att vänta när det är så sent, skönt att ni kom fram tillslut! Bra nytt namnförslag till sj!

    SvaraRadera
  3. Jag åker tåg mycket och det är massor med problem. De flesta dock knutna till privatiseringen som inte minst, drabbar oss på västkusten där Öresundstågen och sj ska samsas.
    Apropå Tidlösa hörde jag just på tv att det är en blomma men jag vet också, vilket jag kanske berättat tidigare, att det var en, numera nedlagd, nudisttidning.
    Agneta

    SvaraRadera