fredag 9 mars 2012

Ytterligare ett steg

När man bor i en "ny" stad är det mycket som är okänt. Man kan inte ha kvar sina gamla vanor och blir lätt lite ställd, nästan lite passiv och har man inget jobb ställs det heller inte några krav utifrån. Jag måste ta alla initiativ själv och det kan ibland vara lite jobbigt. Ingen som puffar. Jag, som har varit så duktig (tycker jag själv) och gått på gympa två gånger i veckan hade blivit sittande för mycket.

Nu finns det massor med Friskis & Svettis i Stockholm så jag hade egentligen inget att skylla på. I går förmiddag, när jag satt och surfade, letade jag rätt på deras hemsida. Sen tog det mindre än en timma innan jag hade börjat vifta på armar och ben igen. Det går  otroligt snabbt att ta sig in till stan. Tunnelbanetågen går så ofta att man inte ens behöver kolla tidtabellen - sex minuters väntetid brukar var max - och snabbt går de också. Det svåraste var att hitta själva gympasalen inne på F&S.

Att gå på gympa mitt på dan har en stor fördel - det är inte så många deltagare på passen. Man får plats att sparka och vifta hur man vill utan att riskera att misshandla sin granne. När passet var slut kunde jag med gott samvete gå ut i folklivet och sen slinka in på ett café och ta mig en latte.

Dagen avslutades med en jättetrevlig "tregenerationsmiddag" hos deltidsstockholmaren. Hoppas mina Sundsvallskompisar inser fördelen med storstaden och beger sig söderut, snart.

1 kommentar: