tisdag 13 mars 2012

Nödläge

Dagis skulle stänga redan klockan två och därför började jag "jobba" tidigare än vanligt denna vackra måndag. Men hur gott om tid jag än har, blir jag lätt lite sen. Jag blir sittande framför min dator för länge - framför datorn flyger tiden.

Jag skulle alltså inte hinna åka ända till Spånga och vara framme före klockan två - det vara bara att inse. Då tog jag ånyo min intelligenta telefon till hjälp och lät appen STHLM Traveling tipsa mig om ett annat och snabbare sätt att åka. Jag kom i tid - jag kom till och med först och jag tror dagispersonalen tyckte jag kom lite för tidigt.


Sen gav lillkillen och jag oss ut i Stockholmsvimlet. Vi var ute och gick i flera timmar och till slut var det någon som sa. "Nu ska det bli skönt att åka hem till Spånga!" Innan denna akuta hemlängtan uppstod var det dock ett annat trängande behov som gjorde sig påmint. För att klara vår fortsatta promenad gick vi därför in på ett café och beställde chokladboll och juice respektive wienerbröd och latte men när beställningen var klar fick vi klart för oss att kundtoalett det hade man minsann inte! Så trots att allt smakade bra var vi lite besvikna när vi lämnade caféet och då var goda råd dyra. Turligt nog låg det en hamburgerrestaurang tvärs över gatan, vars rena och fina toa vi kunde nyttja.



Sen satte vi oss på bussen och ringde till mamman. Hon hoppade på "vårt" pendeltåg i Sundbyberg och mötte några riktigt trötta Stockholmsflanörer.

3 kommentarer:

  1. Har de verkligen inte skyldighet att erbjuda toalett på ett kafé?
    Vad det gäller att passa tiden har du aldrig varit bra på det och jag har känt dig i 35 år. Skyll alltså inte på datorn! Dock är jag lite avundsjuk på dina talanger vad gäller att utnyttja de sociala medierna. Själv har jag inga appar men jag passar i alla fall tiden

    SvaraRadera
  2. Duktigt av dig att passa tider! Jag vill emellertid påpeka att jag också kom i tid - i själva verket kom jag först.

    SvaraRadera
  3. Jag räknade fel sist - har faktiskt känt dig i 45 år vilket ger ytterligare tyngd åt min bedömning av din förmåga att passa tider.

    SvaraRadera