onsdag 7 mars 2012

Lost

Maken och jag skulle åka till Atlasvägen (Stockholm). Vi tog tvärbanan, som skulle vara det bästa alternativet. När vi satt oss på tåget kom en konduktör för att kolla biljetter och då passade vi på att fråga till vilken hållplats vi skulle åka. Han hade ingen aning. En medpassagerare la sig i samtalet och sa att vi skulle åka till Gullmarsplan och sen fortsätta med buss 442 - så det gjorde vi.

Buss 442 gick emellertid inte från Gullmarsplan. Då fick vi gå och fråga igen - den här gången i informationsdisken. Nu fick vi veta att vi måste åka till Slussen för att kunna ta buss 442. Så vi tog tunnelbanan till Slussen. Letade rätt på nummer 442 och steg på. Än en gång frågade vi var vi skulle gå av och en mycket tveksam chaufför sa Ångbåtsvägen. Det blev en mycket lång busstur. Vi hamnade i Nacka.

Efter en halvtimma stod vi så på en busshållplats ute i ingenstans eller ett kolsvart Nacka. Jag plockade upp min mobil för att se hur vi skulle komma till Atlasvägen. När jag lagt in adressen i min Navigator sa den att det skulle ta oss 1 timma och 59 minuter att gå till Atlasvägen!

Då gick vi tvärs över gatan. Ställde oss och väntade på bussen som skulle köra oss tillbaka till Slussen. Efter ca 20 minuter kom bussen och tre timmar efter det att vi gett oss av "hemifrån" var vi tillbaka igen.

Väl hemma kontrollerade jag var denna Atlasväg skulle ligga. Hade vi åkt tvärbanan till slutstationen skulle det bara varit ca 10 minuters promenad - så skulle vi varit framme. Jag förstår inte hur det kunde gå så fel - möjligen var det mannen som sa att vi skulle åka till Gullmarsplan som ledde oss i fel riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar