fredag 16 mars 2012

Nästan heltid

Oj vad jag "jobbar och jobbar" - nästan varje dag den här veckan har det varit tufft arbete som gällt. Lillkillen har fått en otrevlig hosta och får inte gå till dagis. Då rycker den, just nu, stockholmsbaserade mormodern in och vabbar.

Lille H har vuxit till sig och blivit riktigt trevlig att umgås med. Vi kan prata och diskutera både det ena och det andra. När vi har pratat färdigt sätter han sig och spelar dataspel och då tittar jag på TV eller läser. Ibland ägnar han sig åt att fotografera. När jag  löser korsord passar lilleman på att arbetar mycket seriöst med att skriva siffror. Titt som tätt tar vi oss också en fikapaus och när det blir dags för lunch tar vi bilen och åker till en trevlig lunchservering.

I dag bad han mig skriva alla siffror från 0 till 10 i en lång rad. Sen försökte han skriva av dem. Första gången gick det väldigt långsamt. Andra gången gick det mycket fortare. Tredje gången skulle det till och med gå på tid. Jag skulle sätta äggklockan på 19 minuter men han var klar långt dessförinnan.


När vi kommit hem efter att ha varit och storhandlat sa jag på skoj: "Nu får du allt komma och skriva lite siffror". Svaret blev direkt: " OK, jag kommer" och så satte han igång att jobba igen. Då började jag med fredagspizzorna.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det låter! Va kul att du lär ut siffror!

    SvaraRadera