torsdag 8 mars 2012

Sommarplaner

Min gymnasie- och (numera även) vandringskompis har blivit deltids- stockholmare. När vi nu båda befann oss i huvudstaden samtidigt strålade vi samman och tog en härlig promenad på Djurgården, som vi avslutade på Rosendals trädgård.


Trots att vi befinner oss i början av mars var det många som satt utomhus och fikade. Det gjorde dock inte vi. Vi satte oss inne i ett av kafféväxthusen och åt lunch. Men innan vi åt vår lunch tittade vi runt i den trevliga affären (jag köpte en skärbräda) och växthuset med alla vårlökar och fröer. När jag såg alla fröpåsar kom jag ihåg hur fint ringblommarna hade blommat i trädgårdslandet vid Gunneboslott i Mölndal förra sommaren och vips hade jag i tanken planerat och dragit upp riktlinjerna för mitt eget sommarland. Jag köpte fyra fröpåsar och nu är det bara en tidfråga innan det kommer att se ut så här i min sommarträdgård.


Ja, jag kanske också kan baka en liten ringsblomsmuffins till sommaren - vem vet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar