torsdag 26 april 2012

Mer tvättstuga

I morse när jag läste Sundsvalls tidning fanns där ett litet reportage om tvättstugor - mycket aktuellt för mig efter gårdagens inlägg. Allt färre tvättar i gemensamma tvättstugor men, av de som tvättade, har var femte hyresgäst varit i bråk om tvättstugan och hela 80 procent av alla tvättstugebråk handlar om tvättider! Jonas Gårde, som tagit upp ämnet i TV-programmet "Grannfejden", manar till besinning.

Det verkar finnas tre sätt att agera om man kommer till en tvättstuga som inte är ledig fast man bokat tid - man kan slänga ut tvätten och skriva ett argt brev, låta grannen tvätta klart eller knacka på hos grannen och säga att du måste ta ut tvätten men att du ska lägga tillbaka den igen när du är klar. Det stod inget om att man kan ha ett litet bibliotek bredvid tvättstugan där den som inte kan börja tvätta får slå sig ned i lugn och ro en stund. Kanske något jag borde tipsa "Grannfejden" om.


Jag har aldrig upplevt några bråk i vår tvättstuga och då har jag både överskridit tiden och tvättat på fel vecka - men det kanske beror på att jag bor i en trevlig förening med många pensionärer som har gott om tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar