torsdag 21 februari 2013

Minne...

... jag har tappat mitt minne. Precis så kändes det i går när jag spelade memory med minsta barnbarnen.

Jag har aldrig varit särskilt bra på memory. Redan för 35 år sedan när jag spelade med mina egna barn gick det ganska dåligt. När äldsta barnbarnet var litet spelade jag konstmemory med honom. Då lärde vi oss känna igen berömda konstverk och namnen på deras upphovspersoner. Det är ganska roligt när en liten tvååring känner igen Turner, van Gogh, Monet och andra impressionister. Tyvärr har jag nu måst inse att hans konstintresse har ersatts av helt andra intressen.

Turner - finns också med i  En oväntad vänskap
Tyvärr måste jag också inse att även mina impressionister har blivit aningen dimmiga, men vad värre är, korttidsminnet verkar vara helt borta. Jag fick bara ihop ett enda par i gårdagens tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar