fredag 22 april 2016

Liv utan klocka

Det är inte lätt att leva ett liv utan klocka - alltså följa det motto jag har i min blogg.
Häromdagen när jag skulle åka till Birkagården var jag ute i mycket god tid (hade tänkt att göra en snabbis på Åhléns innan kursen började).
Jag stod och väntade på spårvagnen (tvärbannan i Gröndal) men det kom ingen vagn. Till slut kom det upp ett meddelande på displayen att det hade inträffat en trafikolycka och skulle dröja minst 30 minuter till nästa vagn.
Irriterande men inte så farligt eftersom jag hade bred tidsmarginal. När jag tittade på displayen fick jag se att klockan var två - inte ett. Jag blinkade och tittade igen men klockan var verkligen två.
Jag hade åkt hemifrån en hel timma för sent. Det är sällan jag känt mig så snopen - min marginal var förbrukad innan jag startade och då hade jag ändå inte följt mitt motto utan sneglat på klockan innan jag gav mig iväg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar