söndag 12 november 2017

Concealer

Min dykning i asfalten med pannan före har lett till att jag nu fått riktiga blåtiror. Först på höger öga, sen även på vänster.

Idag har jag för första gången i mitt liv köpt en tub concealer. Med hjälp av denna heltäckande kräm hoppas jag kunna ge mig ut på stan utan att skrämma livet ur folk. Måste ju ha nya glasögon.

När jag blodig och sönderslagen kom till Gröndals vårdcentral i onsdags blev jag omhändertagen på bästa sätt - men inte nog med det. I fredags ringde doktorn upp mig och frågade hur jag mådde. Jag tycker med andra ord att vi får mycket för vår skatt och håller inte alls med han som frågar sig "Vad fan får jag för pengarna?"

Sakta men säkert är jag nu på väg tillbaka till ett normalt liv efter att ha tillbringat fyra dagar i soffan. Först lyssnade jag på deckaren "Dolt i mörker" sen essäboken "Vi och dom - Ryssland som idé" av rysslandskännaren Bengt Jangfeldt. Jag valde "Vi och dom" efter rekommendation från vår lärare i nutidshistoria på Birkagården där vi har lämnat Finland och nu inriktar oss på Ryssland.


Jag sätter mig i soffan med boken i örat och glider sakta ned i liggande ställning. Sen sover jag. Tur att jag kan sätta in bokmärken och börja om efter alla mina tupplurar. "Vi och dom" är intressant men väldigt sövande. Det är roligt att lära sig mer rysk historia och jag ger den monotona rösten skulden för att jag ideligen somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar