torsdag 16 november 2017

Filter

Plötsligt har man blivit värsta innenörden!

Vi har aldrig skaffat någon kaffebryggare utan fortsatt att använda melittatratt när vi vill ta oss en kopp. Det har vi gjort av två skäl - dels och i första hand för att en elektrisk bryggare tar så stor plats, dels för att det blir gott kaffe med trattbryggning. Och tänk, nu har filterbryggt kaffe blivit den stora innegrejen (morgon-tv) på hippa Söder. Håller man fast vid det man gillar blir man förr eller senare "rätt".

Facebook har också fått ändrad status - först väldigt trendigt men nu på väg ned (tror jag). Jag tycker dock att det är roligt med f.b. och "gillar" sådant jag vill hålla reda på.

Här om dagen såg jag att det den 15 november skulle vara öppet hus på Millesgården med gratis inträde. Jag som ändå hade tänkt att åka till Millesgården för att titta på utställningen med fyra finska konstnärer (det land vi ägnat oss åt på Birkagården) passade naturligtvis på att utnyttja erbjudandet.


En liten utställning med fina målningar av Helene Schjerfbeck,




Ellen Thesleff


Elga Sesemann 


Sigrid Schauman.


Jag såg en utställning med Helene Schjerfbeck i Göteborg för några år sedan och blev mycket imponerad och intrycket bestod men alla fyra konstnärerna målar på ett tilltalande sätt.

En liten besvikelse var dock att man inte serverade middag efter klockan fyra. Vi, min vän från Sundsvall och jag, fick hålla till godo med en sillsmörgås - ok men inte det vi sett fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar