torsdag 22 mars 2018

21 mars

Den 21 mars är det både vårdagjämning och födelsedagskalas. I år firade vi en fyraåring.


Vårdagjämning tycker jag är den yttersta gränsen för hur länge julprydnader får vara uppe - så nu har allt åkt ned i en låda och där får de ligga kvar tills det blir jul igen.


Men 21 mars är inte bara födelsedag och vårdagjämning det är också start för trädgårdsmässan - dit jag åker varje år för att möta våren.


Jag är alltid lite besviken och trött när jag åker därifrån - så himla mycket folk, sån enorm trängsel. Men inte i år! I år var det ganska lite folk och gott om sittplatser till föredragen. Jag lyssnade på tre - kan nu både göra ett familjeträd och sköta mina rosor.

Värst av allt är rosrost

... men det finns bot!

Och på söndag går vi över till sommartid och sen väntar vi bara på värmen.

Tomatodling - i den lilla skalan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar