lördag 3 mars 2018

Kontroll

I våra Konsum och Icabutiker tillämpar man självscanning. Funkar utmärkt bra. Jag hänger upp min väska/kasse i kundvagnen scannar varje vara och stoppar direkt ned den i väskan. Ibland kontrollerar jag också priset - men bara ibland.

När jag kommer fram till kassan slipper jag allt köande. Går direkt till utcheckning och betalar med mina kort.

Förra gången lyste det dock en röd lampa; avstämningskontroll! Inga problem. Jag har fått det förut. Då väljer nån som jobbar i avstämningen ut två varor och kontrollerar att de är scannade. Men ve och fasa - jag hade missat mungbönerna! 


Jag var hundra på att allt var scannat och försökte bortförklara det hela. Tyckte expiditen såg något uttråkad ut - hade säkert hört samma visa många, många gånger.

När jag kom hem berättade jag om min blamage och sa att i fortsättningen måste vi vara jättenoggranna för nu kommer vi att bli kollade varje gång. 

En riktig slutsats. Nästa gång jag handlade lyste det återigen röd lampa. Allt var naturligtvis scannat. Undrar just vad som skulle hänt om det även nu legat oscannade mungböner i kassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar