torsdag 1 mars 2018

Aquaria

Sportlov är inget för mig - i alla fall inte om jag måste åka skidor i kyla och snålblåst. Det räckte så gott med en spatur till fjällen.

Men sportlov är trevligt när man kan ta med sig ett stort (10 år) barnbarn och åka till Aquaria - akvariet på Djurgården som jag gått förbi så många gånger men aldrig besökt.


Aquaria ligger i en liten oansenlig byggnad alldeles vid vattnet - inget  stort, spektakulärt akvarium som det vi besökte i Monterey, i Kalifornien för "100 år sedan". Akvariet på Djurgården består av en ganska lång böjd gång med fiskar på alla sidor och ...



... en sidobyggnad med grodor.




Även kaféet var superbt. Gott fikabröd, lediga platser och strålande utsikt. Dessutom fanns det utomhusservering som dessvärre var stängd vid vårt besök.


Både jag och min unge kavajer var mätta och nöjda när vi åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar