onsdag 28 mars 2018

Interferens

Nu vet jag vad interferens är!

Komposition av ljusvåglängder

Erik H Olson

Det fick jag lära mig när jag  tillsammans med mina kamrater på Birkagården gjorde ett snabbstudiebesök på Modena museet (igen) för att titta på utställningen "Concrete Matters".

Juan Alberto Molenberg

Gerard de Barros;
Fraktal, alla delar är lika

Juan Melé

Jag fick också lära mig att "Concrete Matters" inte hade ett dugg med "Betongkonst" att göra utan står för "Konkret konst". Varför ger man en utställning ett engelskt namn som kan missuppfattas?

"Jordens utveckling"

 

Väldigt trevligt att bli guidad runt på denna "konkreta utställning" där man i huvudsak visade verk från Sydamerika. Vi började dock med det lilla "svenskrummet".

Lennart Rodhe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar