fredag 7 september 2018

Aktiviteter

När ska jag lära mig att barn inte behöver så mycket variation?

Har haft Göteborgsboende barnbarnet på besök och lagt in aktiviteter som till vuxenbesök.

På lördagen skulle vi åka till polismuseet - samma dag som 1000-tals kvinnor sprang tjejmilen! Trafikkaos! All busstrafik inställd! Vi fick gå från Karlaplan - ganska långt - men det gick bra.


Kusinerna sprang och sprang utefter Djurgårdsbrunnskanalen och hade så trevligt. De gillade sitt springande och lekande lika mycket som museet.


På söndag tyckte jag vi skulle besöka det trevliga akvariet, som också ligger på Djurgården. Började utfärden med båt in till stan. Så långt var allt bra men väl i stan möttes vi av trafikkaos - igen! Tog oss timmar att komma till Djurgården. Då var det kris. Vi fick börja med lunch sen var det nästan tid att åka till stationen. (Viss överdrift).


Varför stannade vi inte kvar i Gröndal, gick till lekparken, åt glass och tog det lugnt?

Frågan är om jag har lärt mig något - kanske, kanske inte. Minnet är numera ganska kort men man kan ju hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar