måndag 3 februari 2020

Två kilo!

En gång om året brukar jag bjuda mina barn på lunch. Försöker välja ganska enkla ställen där de små barnen kan röra sig fritt. Vet att det är svårt att sitta still när man är fem år.

Vi har varit på museum, kulturhus, temarestaurang och boulerestaurang. I år hade jag valt Vasamuseet. Perfekt ställe men lite svårtillgängligt.


För att slippa betala entré till själva museet (150 kr/person) skulle vi ringa ett speciellt nummer, så skulle man komma och öppna åt oss. Jag ringde och ringde - ingen svarade.


I entrén hänvisa de till baksidan av museet där restaurangen låg. När vi gått runt huset knackade vi på restaurangens fönstret. De som hörde våra knackningar inifrån signalerade att vi måste gå tillbaka till framsidan och entrén. Men vi gav oss inte och till slut släppte de in oss. De hade glömt att bevaka telefonen med numret de bett mig ringa.


Sen kom maten och i ett paket fick jag två kilo av mitt favotitgodis! Jo, jag tackar. Nu är man försedd för den närmaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar