lördag 24 april 2021

Snöglobb

Jag har inte hämtat barnbarn på dagis på ett helt år. Men nu när Coronan har lugnat ner sig (åtminstone en liten aning) och vaccinet har verkat i tre veckor är det läge för förändring.

Jag bestämde mig i söndags, när solen sken och det var 15 grader varmt, att följa till fotbollsträning fyra dar senare. Men när torsdagen kom, var det nollgradigt och isande kallt. Dessutom snöglobb.


För att inte komma sent gav jag mig iväg alldeles för tidigt. När vi kom fram till fotbollsplanen och hade provianterat skulle det dröja en hel timma innan det var dags för träning. Både barnbarnet o jag försökte hålla oss varma och till slut var det så äntligen dags för avspark.

Vad skulle jag göra i det eländiga vädret under ytteligare en hel timma? Men under över alla under - materialförrådet var öppet. Ingen hade gått in dit. Det var som om ingen kläckt den ljusa idén att ett materialförråd också kan fungera som värmestuga.


Där satt jag relativt bekvämt i ensamt majestät och hade det drägligt medan alla andra stod ute och frös. Själv ägnade jag mig åt min Tidlösablogg tills batteriet tog slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar