fredag 9 april 2021

Tvärtom

Varje gång (nästan) som jag varit i stan under pandemin, har jag tagit båten in och sen, efter några timmar, tagit båten tillbaka igen. Men så gick man över till vintertabell och båten passerade vår brygga alldeles för tidigt för att passa mig. Lördag fick bli min vinterstadsdag i stället (då avgår båten vid den mycket mer humana tiden 12.35). Hemresa gör jag med tvärbanan där det alltid är gott om plats.

Varför vara så fast? Insåg att jag kunde göra tvärt om - åka till stan med tvärbanan och hem med båten. Plötsligt blev livet mycket enklare. Det gick att kombinera sega mornar, promenader i stan med säker hemresa.

Denna nya upptäckt kunde vara värd en tur bara för att se hur långt våren hunnit "på den andra sidan".

På väg till stan från Hammarby sjöstad

Jag började gå mot Vita Bergen och insåg snabbt att jag var ute ett par veckor för tidigt för en blomstervandring.

 Snart, snart lyser här rött 



Något mer utslaget vid staketet


Ännu något mer utslaget uppefter Stigberget.


Nja, det blev ingen blomsterpromenad att prata om. Jag får göra ett nytt försök när det blivit lite varmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar