söndag 17 juli 2011

Dåliga bilder!

Redan på förmiddagen såg vi att det skulle bli en regnig dag och innan frukosten var avklarad hade det börjat ösa ned.

Ungdomarna började då spela alfapet - med högljudda diskussioner om vilka ord som verkligen var ord. Är jeep ett tillåtet ord eller inte? Är jeep verkligen ett ord eller är det märke? I just detta fall fanns ordet i ordlistan och blev därför godkänt.


Döttrarna har vid ett flertal tillfällen uttryckt missnöje med mina bilder. Bilderna är för små och för otydliga -  mina bloggbilder är uppenbarligen inte av bästa kvalitet. Jag ägnade därför denna regniga dag åt att, med stöd av alla personer under 30 år som befann sig i huset, skala bilder i stället för att förminska dem som jag gjort tidigare. Om jag uppfattade saken rätt tyckte de nog att jag var i det närmaste obildbar, när det gällde att lära mig denna nya teknik. Till slut lyckades jag dock skala ned fotona. Bilderna ovan visar resultatet. Är dessa bilder verkligen bättre än de bilder jag tidigare lagt in på bloggen?

4 kommentarer:

  1. Tycker normalt att den här bloggen håller mycket hög kvalitet, men nu har det för andra dagen i rad smugit sig in ett direkt faktafel i texten och detta gör mig mycket besviken! Synd på en så i övrigt väldigt genomarbetad sida.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag måste tillstå att jag gjorde en miss. Jag missbedömde åldern på de alfapetande ungdomarna. De var ju klart medelålders - nästan 40 bast.

    SvaraRadera
  3. Underbart att bli kallad "person under 30"! Fint motiv på sista bilden men synd att inte hela huvudet kom med.

    SvaraRadera
  4. Apropå bloggen har jag vid ett par tillfällen när jag försökt sprida den till gemensamma vänner, fått klart för mig att den har en föregångare. Ngn hävdade att Tidlösa var en porrtidning på 50-talet medan ngn annan bestämt hävdade att det var en nudisttidning. Vilket det nu var kan det kanske vara bra att känna till....

    SvaraRadera