tisdag 26 juli 2011

Tre fina killar och många fler

Nu har vi haft fullt hus här i stugan i två veckor. Vi har bl.a. haft våra tre fina småkillar på besök. Vi har varit sååå aktiva och gjort massor med saker trots att vädret inte varit det bästa. Vi har ätit glass, spelat minigolf, bakat cupcake, fiskat och gjort en massa annat. I dag har killarna och deras föräldrar givit sig i väg till "Kråkan" - farmors och farfars sommarstuga på östkusten.





Lugnet har lägrat sig hos oss och jag har fått tid att börja blogga igen. Eftersom jag ligger efter i mitt bloggande kommer inläggen (ett tag framåt) inte att följa någon kronologisk ordning utan vara blandade huller om buller. Inte nog med att jag ligger efter i mitt bloggande - jag har dessutom fått följande meddelande från min teleoperatör: "Du har förbrukat din inkl. (inkl?) datamängd för innevarande månad. Hastigheten begränsas enl ditt avtal och återställs den sista dagen i månaden. Hälsningar Telia". Det går alltså ganska segt att både blogga och surfa numera - ofta går det inte alls.

När vi hade som trevligast här i stugan, stannade plötsligt tiden - ett terroristdåd i Norge. Hur kan man ge sig till att skjuta unga människor bara för att de har andra åsikter än en själv och hur är det att befinna sig på en liten ö när en "polis" börjar skjuta alla han ser - detta har vi pratat mycket om. Prableen Kaurs var där och beskriver i sin blogg, hur det var i verkligenhet - läs den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar