måndag 4 maj 2015

Bröllop

Ungefär tre timmars bilresa norr om New York, vid Hudsonfloden, ligger det ett litet samhälle som heter Catskill. Dottern med familj och vänner var bjudna på bröllop utanför Catskill och vi åkte med för att vara barnvakter - och fick själva anledning att besöka New York under en vecka.

Lite orolig var jag allt. Vi hade inte hunnit träna på att lägga barnbarnet innan vi reste hemifrån men allt flöt på, på bäst sätt. Vi körde grabben i kärran tills han somnat, sen var det bara att lyfta in honom i sängen. Men visst är man ovan med att ha barn i sängen som sparkar och far runt.

Bröllopet varade i dagarna tre. När maken första kvällen skjutsade ungdomarna till det stora hus man hyrt, blev vi också inbjudna (på amerikaners trevliga sätt) att delta på bröllopet - men då skulle vitsen med att vi följt med gått förlorad (ingen frihet för föräldrarna). För att inte vara oartiga stannade vi en liten stund när det var barbecue dagen före bröllopet och så tittade vi på själva bröllopsceremonien och deltog i skålandet. Vilken härlig barbecue! Vi blev bland annat bjudna på "sweet italian" - den godaste korv jag ätit. Nu vet jag vad jag kommer att satsa på när jag får gäster i sommarstugan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar