lördag 30 januari 2016

Barbeque

Vädret blir bättre och bättre. Sitter man i solen kan det bli riktigt varmt men på hotellrummet är det fortfarande isande kallt. Man spar nog på elen. Damerna som bodde i rummet bredvid vårt fick byta rum mitt i natten eftersom de frös. Folk sitter runt poolerna men i vattnet är det tomt.

Dagen ägnades åt en båttur. I sakta mak gled vi fram på floden Manavgat tills vi kom ut till havet. 


Längs flodstranden satt barn och föräldrar och metade. Ingen vi "pratade" med hade fått napp så jag vet inte vad de fiskade men det såg väldigt mysigt ut. Solen sken under hela båtresan.




Väl framme vid havet var det flera som tog sig ett dopp. Jag nöjde mig med mindre - blötte bara handen. Båtturen avslutades med barbeque - jag åt grillad forell. 



Det byggs otroligt mycket i Turkiet. Och det är inga små byggnationer man ägnar sig åt heller. Det finns redan massor med hotell och det kommer att bli många, många fler. Det såg vi exempel på hela tiden och speciellt under vår båtresa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar