torsdag 9 februari 2017

Hemma igen

Vi hade en mycket trevlig och rolig resa till Kuba men väl hemma är det mycket att göra.


Bloggen, som jag uppdaterat från min telefon, måste gås igenom - rättas och kompletteras med bilder. Jag har nu, efter många år, kommit fram till att det allra enklaste sättet att blogga på resor är att skriva direkt i telefonen och sen komplettera med bilder när jag kommer hem till min lilla pc.

Alla kläder som vi hade med på resan ska tvättas. Vi blev innan vi gav oss iväg varnade för "bugs" vilket jag uppfattar som vägglöss. Jag hade därför vidtagit vissa mått och steg. Allt var nedpackat dubbelt - först i små ryggsäckar med dragkedjor, som vi sen lagt i våra resväskor - även de igenstängda. Vi packade inte upp något under hela resan, tog bara upp det vi behövde och stängde sen igen på direkten.  Resväskorna placerades alltid på en stol mitt i rummet. Jag såg inte en enda vägglus på hela tiden men lika fullt satte jag ut allt på balkongen när vi kom hem och så tvättade jag allt - både sånt som var använt och sånt som var oanvänt. Jag hoppas vi slipper ifrån objudna gäster.

Nu återstår bara att bli frisk från den obligatoriska "varit i värmen" förkylningen sen återgår livet till det normala igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar