söndag 26 februari 2017

Varning!

På mitt sl-kort har jag laddat ned både månadsbiljett och s.k. reskassa. När månadsbiljetten är slut börjar systemet automatiskt att dra från reskassan. Fungerar hur bra som helst.


Men så fick jag för mig att jag skulle ha månadsbiljett och reskassa på olika kort. Tänkte det skulle vara bra när jag får utsocknesbesbesök - då kan jag enkelt låna ut reskassekorteet.

Jag stoppade båda korten i min portmonnä. Allt flöt på tills det plötsligt lyste gult i spärren (varning - pengar eller tid är snart slut). Underligt. Mitt 3-månadskort skulle gälla ända in i maj.

Det visade sig då att om två kort ligger bredvid varandra i samma  portmonnä drar sl från båda korten. Jag hade alltså, sen jag gick över till två kort, betalt "dubbelt"  för varje resa - både med mitt 3-månaderskort och med min reskassa.

Sensmoral: Kör aldrig med dubbla kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar