torsdag 26 september 2019

Livet

Så fort det går - livet.


Nyss föddes våra barn, i går föddes våra barnbarn och nu har redan ett av dom gett sig i väg till andra sidan jordklotet. När äldsta dottern tagit studenten och skulle flytta till Uppsala kände jag lite avund - ville flytta med. Så roligt det lät att få byta till en ny stad, få nya vänner och påbörja ett nytt skede i livet. Så känner jag inte nu. Känner ingen längtan att åka till Japan. Kan bero på att jag själv för inte allt för länge sedan flyttat och börjat leva mitt fria pensionärsliv, som nästan kan jämföras med studentliv men ett studentliv utan krav.


I går t.ex. ägnade jag förmiddagen åt intelligens- och minneskrävande bridgeövningar (svårt och utmanande) samtidigt som jag träffade mitt bridgegäng.




Efter att ha rådbråkat hjärnan i tre timmar var det skönt att komma ut i ljuset till en solig höstdag. Fortsatte dagen med att promenera utefter Riddarfjärden till båten som tog mig hem till någon som väntade med god wokmiddag.


Här hade jag tänkt visa en bild, s.k. selfie, när jag sitter vid Norr Mälarstrand och äter glass i solskenet men tekniken var inte på min sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar