söndag 1 september 2019

Var är jag?



Ser ut som den japanska bron och näckrosorna i Monets trädgård i Giverny!




Ja, det är inte utan att man skulle kunna tro att jag är i Giverny men så är inte fallet. I själva verket är jag bara tio hållplatser bort på tunnelbanans röda linje. Eller, uttryckt i tid, 45 minuter hemifrån. På "hemester".


Vår andra dag i Sommarstockholm tog maken och jag tunnelbanan till Naturhistoriska Riksmuseet. Sen gick vi till Stockholms eget Giverny - Bergianska trädgården.


Vi gick runt i den fina trädgården, fikade (förstås) i gamla orangeriet och fortsatte sen utefter Brunnsviken tillbaka in till stan - en lång och rejält tröttande promenad. Men fin.




Jag är så imponerad av Bergianska! Vilka grönsaksodlingar, vilka vackra träd och vilka blomsterarrangemang. Hur bär dom sig åt? Hur kan de få grönsakerna att växa på detta sätt. Undrar om de ordnar kurser för misslycka(n)de hemmaodlare?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar