lördag 10 december 2011

Hur står det egentligen till med tomten?

På grund av min oförmåga att läsa rätt innantill (jag tror jag läser vad jag vill att det ska stå) blev det inget storslaget mottagande av min "indian" men när jag ändå hade en biljett kunde jag lika så gott ta en endagstur till Stockholm.

Härom dagen berättade min granne att förr brukade hon åka ned till Stockholm bara för att titta på julskyltningen. I år kunde jag göra samma sak. Jag hade gott om tid och började med NKs fantastiska skyltningar. Årets skyltning handlade om tomtens bekymmer - oordning bland barnens önskelistor, svårt att välja juldress, för mycket julmat, problem med vikten - tomten verkar ha börjat gå på gym! Ganska rolig skyltning - tyckte jag - men jag hörde folk som hade motsatt uppfattning "Det här ger väl ingen julmyskänsla". Många barn skrattade högt när de såg vilka problem tomten fått.

Inte ens med datorstöd är det lätt att klara alla önskelistor

Hmm, dags att förnya sig?

Ett helt julbord med bara godis!

Med lite träning ska jag nog klara den här julen också!

Jag undrar om vi varit så snälla att det kommer en tomte till oss i år - det är nog tveksamt.

1 kommentar:

  1. Jag ska också ta och kolla in denna julskyltning och kanske lyckas jag få med syrran. Tror definitivt att tomten kommer till Sundsvall i år.

    SvaraRadera