måndag 19 december 2011

Nu drar det ihop sig

Vi har haft en sådan fantastiskt fin höst men nu drar det ihop sig och har börjat snöa.

När jag tittar ut genom fönstret är det grått och snöflingor faller sakta mot marken. Träden klär sig som lucior och nog är det fint så här fem dagar före jul men tyvärr är det nollgradigt. Noll innebär slask följt av halka. Det absolut sämsta med sundsvallsvintrarna är det eländiga väglaget - det snöar, smälter och fryser på. Man måste sätta livet i pant när man går ut. Eftersom jag snart blir pensionär har jag full rätt att vara tant och går numera med broddar i tid och otid men jag halkar ändå!

Det är nog lika bra att inte göra så mycket idag. Kanske baka lite och fylla den fina kakburken med något gott eller läsa lite eller slå in lite julklappar. Det ser ut att bli ännu en slö och lat dag.


 Det här med julrush känner jag inte alls av.

2 kommentarer:

  1. Men det blir väl gympa ikväll! säger gympakompisen.

    SvaraRadera
  2. Du har det bra du!

    Åsa

    SvaraRadera