onsdag 7 december 2011

Mera oljud!

Det händer då och då (inte så ofta som förr men tillräckligt ofta) att jag inte kan somna. Då brukar jag lyssna på Naturmorgon i min podradio. Naturmorgon är ett riktigt trevligt program och det program som är lättast att somna till (jag har testat). Oftast lyckas jag också somna. Efter en stund stänger radion av sig själv och jag kan fortsätta att sova.

Men ibland, när jag inte riktigt har hunnit somna in utan fortfarande befinner mig i gränslandet, har jag blivit klarvaken eftersom det kommer de gräsligaste ljud i radion. Då har man lagt in "djurljud" i programmet - förmodligen för att få någon slags effekt och "livekänsla". Inte bra! Jag rycks upp från det lite monotona och sövande pratandet och blir klarvaken. I natt blev jag först väckt av en påfågel och sen av en ilsken lemmel.


Nu funderar jag lite smått på att klaga på att man lägger in djurljud på detta sätt eftersom det "förstör" min insomning - men å andra sidan ligger det väl närmare till hands att tro att ett naturprogram i första hand är avsett för naturälskare och inte personer med sömnproblem och då lönar det väl inte mycket till att klaga!

2 kommentarer:

  1. Sövande pratradio med myskänsla och utan störande ljud, är det något folk skulle kunna betala för på iTunes?

    SvaraRadera
  2. Kanske, men Naturmorgon kostar inget - så jag vet inte - har du funderingar på att skapa en app?

    SvaraRadera