onsdag 21 november 2012

Den 15 maj 2012

Den 15 maj 2012 anmälde jag till Fortum att vi skulle ha rörlig eltaxa. Vad gjorde du den dagen?

Det är lite intressant vad man gjorde just denna dag eftersom det är en speciell dag. Det är dagen (aday) då människor över hela världen fotade sin vardag. Ett urval av dessa bilder på  hem, arbete, kultur, mat och samhälle har sammanställts i en utställning som nu visas på Kulturhuset i Stockholm.


.

Jag tycker det är ett roligt tema för en utställning. Överallt i hela världen, i 80 olika länder, har man alltså tagit kort en given dag och överallt gör man olika saker - några bakade bröd, några gifte sig medan andra har gymnastik osv  - ändå är det lätt att känna igen sig i dessa vardagsbilder.

1 kommentar:

  1. Jag satt i min blå fåtölj o läste bloggar, spelade wordfeud och liknande medan jag fick hjälp av Maggan med fösterputs.

    SvaraRadera