söndag 18 november 2012

Hösapösa eller hurpasnurpa...

...sa alltid min mamma när saker gick till överdrift åt det ena eller andra hållet och det var verkligen vad som hände idag.


Jag satt på bussen iklädd min nya mössa från Peru, när en pappa med två barn steg på. Det lilla barnet satt i barnvagn men den större dottern hade lite problem att hålla balansen eftersom bussen gick ryckigt. Då sa pappan att hon skulle sätta sig bredvid mig. Ha sa: "Sätt dig bredvid flickan!!!" "Flickan" tänkte jag "nu går han väl ändå till överdrift. Han ser nog bara min fina mössa". Sen uppmanade han, på nytt, dottern att sätta sig bredvid flickan. Han försökte också få henne att titta på min ovanligt fina mössa. Tre gånger pratade han om mig som flickan och han såg helt allvarlig ut. Hoppsan, sist jag åkte buss reste man sig upp för att jag skulle få sitta och nu plötsligt har jag blivit flicka.

Är det en ny trend att alla ska kallas flickor, oavsett ålder? Jag som trodde det var inne att vara Tant.

1 kommentar: