söndag 27 januari 2013

Underbara Clara

I mitt förra inlägg skrev jag om UnderbaraClaras värld och gjorde en länk till hennes blogg. Sen dröjde det inte länge förrän Clara kommenterade inlägget.


Lite senare, när jag träffade dottern och hennes vänner, började vi prata om Underbara Clara - hennes bok och blogg. Då visade det sig att en av dotterns vänner också är ett Clara fan. När hon (dotterns kamrat) fyllde år hade därför hennes kompisar köpt Claras bok och gett henne den i present. När de överlämnade presenten, sa de att hon hade vunnit boken eftersom hon var den av Claras följare som hade varit inne på UnderbaraClara flest gånger. Det fann mottagaren inte allt för otroligt men när de sa att just hon hade varit inne dubbelt så många gånger som den person som varit inne näst flest gånger, började hon ana ugglor i mossen.

Jag berättade då att Clara hade kommenterat på min blogg. Alla blev jätteimpade ända tills någon sa "Gick du på den lätta! Fattar du inte att det är någon av dina "vänner" som har roat sig på din bekostnad!" Lurad blev jag men kommer ändå att fortsätta läsa om Claras underbara liv!

1 kommentar:

  1. Du är inte alls lurad. Det ÄR jag. Lovar och svär! Men nu tror du säkert att det är någon av dina kompisar som luras igen. Inte lätt det där - att bevisa vem man är på nätet

    SvaraRadera