torsdag 31 januari 2013

Uppvaktad

Häromdagen fyllde jag 66!!


Jag blev verkligen uppvaktad. Massor med tulpaner, böcker, penna, telefonsamtal, mejl, ssm, kort (vanligt kort skickat via brevlådan i trapphuset) sång, utrustning för dumplingtillverkning och, inte minst, en helgkurs i filmklippning! Allt kändes jättetrevligt.


Minsta lilla barnbarnet gav mig en stor fin låda - snyggt inslagen. "Hm, undrar vad det kan vara i den" - tänkte jag. När jag tagit bort papperet såg jag att lådan kom från ett känt kosmetikaföretag;   Föryngringssalvor! Bra present till en som nästan är 100. Samtidigt var jag lite fundersam över om barn verkligen ser rynkor och skavanker på samma sätt som vuxna gör. Då kom överraskningen: En liten gumma!


Fastän det är så trevligt att fylla år, blir man samtidigt lite vemodig. Livet är verkligen inte oändligt - som jag tyckte förr - och tidsfristen närmar sig. Hoppas att gympan kan skjuta den långt, långt framåt i tiden.

2 kommentarer:

  1. Ja. Tack för att vi fick komma på kalas!! Grattis igen!Asa

    SvaraRadera
  2. Det var ett jättetrevligt kalas!

    SvaraRadera