söndag 24 mars 2013

Afternoon tea

Eftersom jag är på jakt efter Afternoon tea, går jag numera in i alla teaffärer jag stöter på. Än så länge har jag inte lyckats hitta någon som säljer denna sort - men jag har inte gett upp utan söker vidare.


I går, när jag var hemma hos dottern, blev jag bjuden på te, serverat i en kanna avsedd för just eftermiddagste. Då började jag fundera på om det kanske räcker att servera teet på rätt sätt. Jag kanske inte alls behöver skaffa sorten Afternoon tea för att få den rätta efteriddagskänslan, en lämplig kanna kanske räcker.

1 kommentar:

  1. Jag läste en engelsk bok som utspelades på 10-20-talet och där en av huvudpersonerna lämnade bort sin "eftermiddagsklänning" för tvätt. Överklassen har alltid haft en massa hyss för sig men man kan ju knappast anklaga Barry för att liera sig med den gruppen.
    Agneta

    SvaraRadera