torsdag 16 maj 2013

Nu har jag gjort det igen

Har vädret blivit sämre på Västkusten? Förr tyckte jag det kunde vara ganska bra men nu tycker jag somrarna regnar bort och påskarna fryser ut oss. Dessemellan blåser det. Kan det vara jetströmmarna som ändrat riktning (det tror dottern).

För att få ordning i "trädgården" åkte vi till stugan för en arbetshelg men vad tror ni hände! Regn och blåst! Döttrarna ringde från Stockholm och berättade att de hade picnic i strålande sol! Då gjorde jag det igen - fixade till ett skåp med hjälp av fina kartonger. Den här gången fick jag fyra kartonger för en dryg femtiolapp eftersom det jättestora varuhuset numera har slagit upp portarna alldeles bakom hörnet.


Jag undrar om jag, trots allt, kanske har en liten pedanterigen någonstans i mitt inre, som har legat väl dold i över sextio år.

3 kommentarer:

  1. Wow det ser mycket snyggt ut!

    SvaraRadera
  2. Tack för presenten!! Nu kan jag läsa din blogg överallt!!

    SvaraRadera
  3. Så dold har den väl ändå inte varit den där genen. ordning och reda överallt utom i översta kökslådan om ja inte minns fel ;)

    SvaraRadera