torsdag 2 maj 2013

ChAgAll

Regnet fortsätter. Vi bestämde oss för att gå på museum. Det finns ett Marc ChAgAll museum i Nice som visar tavlor med bibliska motiv. Många stora tavlor i klara färger, med mycket symbolik, som vi fick en viss känsla för tack vare vår audioguide. Mycket intressant. När vi lämnade museet hade det slutat regna och var 26 grader varmt. Lämpligt väder för en sallad Nicoise i museets trädgård.



 Vad skulle vi nu hitta på? På turistbyrån tyckte de vi skulle titta på den ryska basilikan. Imponerande men stängd - varför sa de inte det på turistbyrån? Sen var det dags igen. Regnet vräkte ned - den här gången i kombination med blixtar och dunder.



Precis som när jag vandrade i Spanien har jag med mig mitt sittunderlag på resan, och precis som då glömmer jag det ibland. Skillnaden är dock att den här gången blev det borta för gott - sorgligt. Vi var nästan kompisar sittunderlaget och jag - efter alla gemensamma sittningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar