tisdag 21 maj 2013

Vinterviken

I vintras fick jag syn på en annons på anslagstavlan utanför Vintervikens trädgård - man ville ha fler som kunde jobba i trädgården. Då, när snön låg meterhög, gick jag med i föreningen och anmälde mig till trädgårdsgruppen.

Nu, när sommaren är på ingång, går jag till Vinterviken och jobbar varannan lördag och varannan söndag. Problemet är att jag som pensionär är allt för upptagen och sällan är hemma när det ska jobbas. Jag har dock lyckats ändra några "åtaganden" och kunnat vara med tre arbetsdagar. Trevligt att träffa likasinnade - jobba, prata, fika och lära sig en massa samt, som extra bonus, få rejäl träningsvärk.

Första gången vi träffades låg snön djup. Den gången ägnade vi oss enbart åt att så.


Några veckor senare, andra gången jag var med, hade snön smält och fröerna grott. Då var det dags för omskolning....




...och nu, nästa och kommande helg (26 maj och 2 juni) , är det dags för Vårmarknad (men då är jag på Gotland).

I Vinterviken, som ligger mellan Gröndal och Aspudden, kan man gå runt och titta på alla odlingar och köpa sig en kopp kaffe eller sallad och slå sig ned vid något av borden som finns utplacerade runt i om trädgården - jättemysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar