onsdag 17 maj 2017

Resesällskap

När man är ute och reser gäller det att ha trevligt sällskap.

Jag tog med mig Birgitta Edlunds och Lennart Aschenbrenners bok "Från vårt kvarter i Nice". Mycket trevliga berättelser. Började, genom Birgitta E, bekanta mig med stan redan hemma.


Varje morgon lyssnar jag på Per Hagmans bok "Allas älskare, ingens älskling" där han berättar om sitt liv i Nice. Jag lyssnade igenom boken hemma. Nu reprislyssnar jag i rätt miljö. Vi har naturligtvis varit i hans kvarter, Libération, men vi  hoppade barerna. Också en riktigt bra bok.


Båda böckerna handlar om hur det är att som svensk leva i Nice. Jag gillar att läsa kåserande böcker om platser men naturligtvis måste man också inkludera en och annan reseguide i sällskapet. Jag tog med  en vanlig tunn och en med lite utförligare beskrivningar "Mitt Nice" av Kristina Svensson.


Och så följde naturligtvis "mon chèr" med - ett riktigt bra resesällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar