måndag 17 oktober 2011

Guldtider

När jag var i Stockholm tog jag med mig ett av barnbarnen och åkte och tittade på utställningen INKA på Världskulturmuseet.


Jag trodde det skulle vara en trevlig och intressant utställning både för mig och för en sjuåring men jag blev besviken. Visst fanns det många fina föremål att titta på men själva upplägget var trist. Massor med textskyltar, som ingen sjuåring vare sig kan eller orkar läsa (knappt en 60-plusare heller). Inga filmer, ingen dramatisering nej en helt vanlig utställning med guldföremål i montrar och textade skyltar. Det var inte ens möjligt att följa en guidad visning - i alla fall inte när vi var där. Synd att man inte gjort lite mer av den här utställningen med allt detta guld från Inkariket.

Tur att vi efteråt kunde gå upp på af Chapman och ta oss en fika.

Sen avslutade vi vårt stadsbesök med en Cola i Kungsträdgården.

1 kommentar: