söndag 30 oktober 2011

Vintertid

Ja, så var vi då där igen - i vintertiden.

Jag har så svårt att förstå att vi ska hålla på med detta velande och ställa om tiden två gånger om året. Nu när klimatet blir allt varmare tycker jag vi kan hålla oss till sommartid året runt. Det gör väl inget om det är mörkt en timma längre på morgonen - då är man ju ändå så trött. Det viktiga är, enligt mitt sätt att se på dygnet, att det är ljust på eftermiddagarna! Jag tycker nästan att det är ännu viktigare på vintern än på sommaren att det är ljust länge. I dag var det mörkt redan vid fyratiden!!

Dagens Sundsvallstidning hade också Tid som tema. Där fanns bl.a. en Quiz med rubriken "Ta dig tid - för en frågestund". En av frågorna handlade om Salvador Dalis surrealistiska tavla med fyra deformerade klockor - en stängd och tre öppna - som jag fotat direkt från tidningen. Frågan var: "Vad heter tavlan?"

1 kommentar:

  1. Den heter "The persistence of memory"/Britt-Mari

    SvaraRadera