tisdag 4 september 2012

Ett rum med utsikt ...

...ja, en hel lägenhet med utsikt över Sundsvall, har vi nu lämnat för en etta, i en Stockholmsförort!


Varför har vi gjort det? Var det ett klokt beslut? Kommer vi att trivas på en ny plats?

Frågorna är många och svaren något diffusa. Huvudorsaken till vår flytt tror jag var att vi båda tyckte det var läge för förändring när vi började vårt tredje liv - det fria livet.  Dessutom hade vi bestämt, redan när vi flyttade till Sundsvall för 35 år sedan, att det var en temporär bostadsort där vi inte skulle stanna särskilt länge. Allt nog - nu bor vi i Stockholm och håller så smått på att komma till rätta i vårt nya lilla hem.

Flytten var jobbig och det fanns ingen tid för bloggande eller andra aktiviteter. När vi transporterat alla grejer från den stora "våningen" till den lilla lyan var den fylld med flyttkartongen, staplade på hög. Mellan kartongerna fanns det små gångar till kök och toa.  Det kändes som vi ägnade hela dagarna åt att flytta dessa grejer hit och dit men konstigt nog blev antalet kartongen mindre och mindre och nu återstår bara ett tiotal. Målsättningen är att vi inte ska ha några kartonger kvar i lägenheten och att alla tavlor ska vara uppsatta under september månad.

I dag känner jag mig för första gången lite hemma här - soffan står på plats, jag har börjat blogga och ska snart ge mig ut på stan - så i morgon är det hög tid för en nostalgitripp till Sundsvall.

5 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka på din blogg igen! :) Välkommen till Sundsvall

    SvaraRadera
  2. Det ska bli spännande att läsa fortsättningen!

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt att du är tillbaka här! Jag har saknat Tidlösa och undrat hur ni har det. Har du tid under Sundsvallsturen för en fika irl så hör av dig!

    SvaraRadera
  4. sen när blev en 80kvm lägenhet med sjöutsikt i Stockholm en liten enrums lya?

    SvaraRadera