lördag 8 september 2012

Sommar

Den pryl jag gillar mest och använder varje dygn, är min lilla iPod. Jag kan inte leva utan den (i alla fall inte sova). För ett par år sedan försvann den helt mystiskt och oförklarligt. Då tvingades jag köpa en ny. Sen dök  naturligtvis den gamla upp igen efter några månader (den kanske hade känt sig slutkörd och behövde vila).


På somrarna, när jag bara kan koppla upp mig till Internet med hjälp av telefonen, tar det för mycket kraft att uppdatera min lilla vän. Därför hade jag en hel skatt att läsa ned, när jag kommer tillbaka till stan  - alla Sommarprogram.

Tåg och bussresan till Sundsvall, där jag hade två mycket trevliga dagar med prat, kortspel, god mat och mycket vin samt promenader vid Sidsjön, var därför rena njutningen. Jag kunde välja bland alla programmen - alla var olyssnade (som man säger i Norrland). Jag valde pratare som hade olika yrken och bakgrund. Det blev en komiker, en författare, en politiker, en företagsledare, en konstnär och en skådespelare. På vägen till Sundsvall hade jag sällskap med Henrik Doirsin och Märta Tikkanen och på tillbakavägen hade jag följe med Stefan Löwén, Claes Dahlbäck, Lars Lerin och Torsten Flink. Jag hade trevligt sällskap båda vägarna - Henriks var en riktig höjdare.

Undrar vem som ska få följa med nästa gång jag ska ut och resa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar