onsdag 5 september 2012

Jag har för många grejer!

Även om det är jobbigt, är det också nyttigt att flytta med jämna mellanrum. Man måste ta sig en funderare varför man handlar som man gör (eller ska jag använda pronomenet jag i stället för man?).

Tomkartonger till salu!
Det var ingen hejd på hur mycket vi hade samlat på oss över åren. Nu kan man tycka att vi, som trots allt flyttat vart tionde år, borde ha rensat undan men vi har alltid flyttat till bostäder där det funnits gått om förvarningsutrymmen. Den här gången, när vi minskade lägenhetsytan med ca 40 procent och förrådet med 75, måste vi vara radikala och det tyckte jag att jag var. Jag gav bort det jag lyckades prångla ut och jag kastade och skänkte bort massor men trots det fick vi köra fyra vändor mellan Sundsvall och Stockholm för att få med oss allt vi inte kunde undvara.

Sen var det bara att inse att vi inte hade varit tillräckligt radikala. Det går inte att ha så mycket grejer  i en liten lägenhet om man också ska ha plats att leva där. Vi började med att lära oss hitta till soptippen i Bromma och nu har vi kört dit så många gånger att jag nog kan köra dit med förbundna ögon.

I fortsättningen ska jag bara handla mat, vin, böcker och blommor. Tror ni det håller?

1 kommentar: