torsdag 27 september 2012

Det man inte har på benen...

...måste man ha i väskan - åtminstone om man ska gå på gympa.

Härom dagen började mannen och jag dagen med en snabb (!) promenad i 50 minuter. Efteråt kände vi oss så nyttiga, att vi med gott samvete kunde slå oss ned med var sin kopp kaffe.

I förrgår var det så dags att ta det stora steget. Jag skulle gå på ett riktigt gympapass! När jag skulle packa min ryggsäck kunde jag inte hitta gympabyxorna. De var väck. Jag tar ett par gamla långkalsingar i stället - tänkte jag  - men så kom jag på ytterligare ett ställe (det är svårt att minnas var sakerna ligger när allt har nya platser) och där låg de. Jag la gympabyxorna på sängen och tog upp kallingarna ur ryggsäcken - nu är det givet vad som hände!

Väl framme hos Friskis & Svettis måste jag bestämma mig för hur jag skulle betala. Efter visst funderande bestämde jag mig för ett seniorkort som bara får användas före klockan tre på dagen; ett så kallat dagkort. Jag slog till med ett årskort! Så snabbt in för att byta om - passet skulle börja om några minuter - sen var det bara att dra på byxorna igen och gå ut på stan och tröstshoppa!


Efter gårdagens cirkelgym kände jag mig väldigt duktig och stark men i natt värkte det i varenda muskel - tur att det finns något som heter magnecyl.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som börjat höstgympa! Förstod jag det rätt att du nu har nyinköpta gympabrallor?

    SvaraRadera
  2. Två kommentarer:
    För det första "Vi belönade oss med en kopp kaffe" Det var väl ingen belöning, endast så om man får en kaka till, då skulle jag förstå vad du menar.
    För det andra: Så som dramaturgin i historien var upplagd var jag bombsäker på att du skulle glömma såväl gympabyxor som långkalsingar men så var tydligen inte fallet.
    Agneta

    SvaraRadera