fredag 10 maj 2019

Världens största

Varje år ordnar man storloppis på Solvalla som man gör reklam för som "Världens största bakluckeloppis" - hur dom nu kan veta det.

Vi åkte dit och möttes av ett hav av bilar och var så nöjda att vi lämnat vår hemma.



Loppisen började med en besvikelse - inträde 50 kr! Jag kan inte påminna mig att jag någonsin fått betala för att gå in och handla. Maken tyckte vi skulle strunta i det hela och åka hem. 


Man hade till och med VIP-inträde. De som verkligen ville fynda kunde börja redan 7.00 på morgonen. Då kostade det inte 50 kr utan 100.

På väg till loppisen mötte vi folk som kom bärande, släpande och dragande på grejer. Förmodligen VIP-are som fyndat.

Det var i alla fall roligt att komma in på Solvalla. Valla som jag åkt förbi så många gånger men aldrig besökt.


Vi förvånades av
banans kraftiga dosering

Det stod försäljare runt hela banan men som vanligt på loppisar var det mest skräp (tyckte jag). 


Vi gick runt ett varv i kylan, kompletterade köksutrustningen med två glas och två skålar. Jag fick betala 15 kr för två glas - ett sämre pris än vid förra kompletteringen då jag köpte sex glas för 30 kr. Sen var vi nöjda och åkte hem.


Det här var nog mitt första och sista besök på Stockholms travbana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar