lördag 25 april 2020

Bron (Årstaviken)

Vi har inte varit i stan sen coronan gjorde entré - inte på 6 veckor. Visserligen har vi tagit bilen till parker och naturreservat men vi har inte promenerat i stan eller gått och kikat i affärer. Måste nog säga att jag saknar mina stadsbesök.


I dag tog vi första steget mot ett normalt Stockholmsliv - vi passerade bron. 


Vår promenad gick utefter vattnet fram till Liljeholmsbron, över bron och längs Årstaviken fram till nästa bro. Sen tog vi hissen ner till Lilheholmkajen och gick tillbaka hem. Totalt 9 km, alltså en rejäl promenad.



Tyvärr fick jag ont i mitt krånglande knä uppe på Årstabron och vågade inte gå hela vägen hem. Ville inte riskera att få tillbaka mitt gamla problem.


Jag gjorde därför avsteg från karantänsreglerna och åkte tvärbanan tre hållplatser. Satte mig så isolerat det gick.

När vi kom till Gröndal hade jag återhämtat mig så mycket att jag kunde gå resten av vägen. Min promenad blev alltså inga nio km, som jag lät påskina, utan bara sju, men jag är nöjd ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar