lördag 21 januari 2012

Så var det då dags

I november när jag hade lyssnat till lördagsintervjun med Håkan Juholt stod det helt klart för mig att han inte kunde ha kvar sitt jobb utan borde börja se sig om efter en reträttplats. Nu har han själv insett samma sak - eller fått inse det.


Jag tycker det är roligt och spännande när sådant här inträffar (oavsett vilket parti det är fråga om) och jag sitter mer eller mindre klistrad framför TVn (medan maken lagar middag och servar, som vanligt). Jag börjar genast spekulera om efterträdare - till skillnad från alla som intervjuas på TV och alltid svarar "Jag vill inte spekulera" - men vad sjutton - det är ju det som är kul. Nu tror jag t.ex. att Österberg kommer att efterträda HJ. Själv skulle jag dock vilja se en ung, duktig tjej på posten t.ex. Jytte Guteland. (Precis som jag ville att en ung tjej skulle bli partiledare för centern.) Men det skulle nog bli tufft för en ung Jytte (33 år) att leda ett parti fullt med betonghäckar (gamla gubbar som tycker att en ledare ska vara auktoritär och peka med hela handen). Hoppas bara att nästa ledare inte har initialerna PN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar