fredag 25 november 2011

Dags att byta jobb??

Det har varit mycket snack om Håkan Juholt och hans framträdande i Ekots lördagsintervju. Det är svårt att tycka något när man inte har hört intervjun så därför bestämde jag mig för att ta följe med Håkan på min promenad idag (iPod är suveränt).

Två gamla bekantingar, som jag stötte på på vägen hem
När jag lyssnat färdigt på intervjun med Håkan J, måste jag tyvärr säga att jag håller med Anders Johansson, kommunalrådet från i Sigtuna som sågade Juholt i ett SMS (det som läckte ut till Expressen och blev allmänt känt). Jag tyckte HJ gjorde en mycket dålig intervju. Han var oprecis, gav undvikande svar och olika svar, han visste inte och han fladdrade som ett rö för vinden. Jag undrar om det inte är dags att börja leta efter nytt jobb Håkan!
Sundsvallsvy
När intervjun med HJ var klar, hade jag mer än halva vägen kvar innan jag skulle vara hemma igen. Jag hade därför gott om tid att lyssna på en person som vill byta jobb - Mats Odell. Han blev intervjuad i förra veckans lördagsintervju. Mats Odell har aldrig varit min favorit men se nu tyckte jag han var riktigt duktig. Han gav ett mycket kunnigt intryck, svarade på alla frågor, snirklade sig inte utan var riktigt bra.

Trähus i fem våningar - inre hamnen i Sundsvall
Det har hänt några gånger att jag kommit in i mitt i intervjuer (när jag slagit på bilradion) utan att veta vem som pratar efttersom jag har inte känt igen rösten. Då lyssnar man verkligen på VAD som sägs. Det är ganska märkligt hur annorlunda man lyssnar när man inte vet vem som pratar - inga förutfattade meningar och inget utseende som distraherar. Undrar vad jag hade tyckt om herrarna Juholt och Odell om jag bara lyssnad på dem utan att veta vilka de var.

4 kommentarer:

  1. Bra kombination med motion och radio. Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du inte tyckte att Mats hade bra åsikter också.

    SvaraRadera
  3. Hur kan du tycka om ngn i ett sånt ärkekonservativt parti som KD? Den enda som man möjligen skulle kunna säga ngt positivt om är Hägglund själv men det är typiskt att han inte uppskattas av de egna. Han är förmodligen för bra för det partiet

    SvaraRadera
  4. Jaghar inte sagt att jag gillar Odell eller sympatiserar med hans åsikter - jag sa bara att han gjorde bra ifrån sig i intervjun!!

    SvaraRadera